شرکت بازرگانی فخر صنعت

لامپ  LED چیست؟

لامپ LED مخفف دیود ساطع نور است . LED یک وسیله نیمه هادی است که از طریق فرآیندی به نام الکترولومینسانس نور تولید می کند . هنگامی که جریان الکتریکی را از مواد نیمه هادی عبور می دهید، نور مرئی ساطع می کند. به این ترتیب، یک LED کاملاً در تضاد با یک سلول فتوولتائیک است، که سلولی است که در آرایه های خورشیدی برای تبدیل نور مرئی به الکتریسیته استفاده می شود.

در اوایل دهه 60، یک دانشمند جوان که برای جنرال الکتریک کار می کرد، اولین LED ها را توسعه داد. شرکت ها برای اولین بار از آنها به عنوان چراغ های نشانگر برای بردهای مدار استفاده کردند و به دلیل دوام و صرفه جویی در انرژی معروف شدند. بسیاری از شهرداری ها از نسل دوم LED ها استفاده کردند که در دهه های 80 و 90 در دسترس قرار گرفت، به عنوان جایگزینی برای لامپ های رشته ای سنتی در چراغ های خیابان. برخی از مردم شروع به آزمایش با استفاده از آنها به عنوان جایگزینی برای چراغ های فلورسنت در تابلوهای فضای باز کردند.

در حال حاضر، ما در حال کار با نسل سوم LED ها هستیم. این آخرین نسل بیشتر از هر منبع روشنایی دوام می‌آورد، بادوام‌تر است، عملکرد بهتری دارد و از نظر انرژی کارآمدتر است. در حال حاضر بسیاری از تاسیسات صنعتی، تجاری و مسکونی از LED برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می کنند.

لامپ led فخر صنعت
خرید لامپ led فخر صنعت با بهترین کیفیت از فخر صنعت

مزایای لامپ  LED

لامپ های  ال‌ای‌دی کم‌مصرف، بادوام هستند و گرمای کمتری از خود ساطع می‌کنند. آنها تا 90٪ انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند، تا 40 برابر بیشتر دوام می آورند و خروجی نور با کیفیت بالایی را ارائه می دهند. چراغ‌های ال‌ای‌دی نیز همه کاره هستند و برای هر فضایی مناسب هستند و برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود کیفیت نور هستند، گزینه‌ای عالی هستند.

در اینجا برخی از مزایای روشنایی LED آورده شده است:

1. طول عمر طولانی

در مقایسه با طول عمر متوسط ​​لامپ رشته ای شما، طول عمر یک لامپ LED بسیار برتر است. یک لامپ رشته ای به طور متوسط ​​حدود هزار ساعت دوام می آورد. طول عمر یک چراغ LED به طور متوسط ​​50000 ساعت است. بسته به نحوه استفاده شما، عمر آن ممکن است تا 100000 ساعت باشد. این بدان معناست که یک چراغ LED می تواند بین شش تا 12 سال قبل از نیاز به تعویض آن دوام بیاورد. این 40 برابر طولانی تر از یک لامپ رشته ای است.

حتی اگر از چراغ های فلورسنت، متال هالید یا بخار سدیم استفاده می کنید، یک چراغ LED حداقل دو تا چهار برابر بیشتر دوام خواهد آورد.

به این ترتیب، صرفه جویی نه تنها به هزینه های تعویض، بلکه به هزینه های تعمیر و نگهداری صورتحساب روشنایی شرکت شما نیز گسترش می یابد.

2. بهره وری انرژی

یکی دیگر از مزایای برجسته نورپردازی LED، عملکرد کم انرژی آنها است. می‌توانید بازده انرژی یک منبع روشنایی را در لومن‌های مفید اندازه‌گیری کنید، که میزان روشنایی را که دستگاه برای هر واحد توان یا واتی که لامپ استفاده می‌کند، منتشر می‌کند. در گذشته، نور را با چند لومن اندازه گیری می کردیم، اما واقعیت این است که برخی از این لومن ها هدر می روند. روشنایی LED نسبت به سایر راه حل های روشنایی نور کمتری را تولید می کند و لومن های مفیدتری تولید می کند.

اگر تمام روشنایی دفتر، مدرسه یا سایر امکانات را با ال ای دی جایگزین کنید، می توانید بین 60 تا 70 درصد بهبودی در صرفه جویی کلی انرژی خود مشاهده کنید. در برخی موارد، بسته به نوع چراغ‌هایی که جایگزین می‌کنید و نوع چراغ‌های LED که استفاده می‌کنید، بهبود می‌تواند تا 90٪ باشد .

این بهبودها در بهره وری انرژی به طور مستقیم با صرفه جویی مالی در ارتباط است. هنگامی که منبع نور سنتی را با منبع نور LED جایگزین می‌کنید، مصرف انرژی شما به شدت کاهش می‌یابد، و اینکه چراغ‌های LED سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای سود نهایی هر کسب‌وکاری هستند!

خرید لامپ led با بهترین کیفیت و قیمت
خرید لامپ led با بهترین کیفیت و قیمت از سایت فخر صنعت با مدیریت مهندس سعید عباسی

3. بهبود عملکرد زیست محیطی

دوستدار محیط زیست برای شرکت ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. مشتریان به طور فزاینده ای گزینه های سازگار با محیط زیست را می خواهند و استفاده از یک منبع نور سازگار با محیط زیست می تواند به شرکت ها کمک کند مصرف انرژی خود را کاهش دهند و همچنین مشتریان آگاه اجتماعی را جذب کنند.

مزایای زیست محیطی نورپردازی LED به فرآیند تولید آنها نیز گسترش می یابد. بسیاری از منابع روشنایی سنتی، مانند نورهای فلورسنت و لامپ های بخار جیوه، از جیوه در داخل به عنوان بخشی از ساخت خود استفاده می کنند. به همین دلیل، زمانی که آنها به پایان عمر خود می رسند، نیاز به رسیدگی خاصی دارند. لازم نیست نگران هیچ یک از این مشکلات با چراغ های LED باشید.

4. قابلیت کار در شرایط سرد

منابع روشنایی سنتی هوای سرد را دوست ندارند. هنگامی که دما کاهش می یابد، منابع روشنایی، به ویژه لامپ های فلورسنت، برای راه اندازی به ولتاژ بالاتری نیاز دارند و شدت نور آنها کاهش می یابد.

از سوی دیگر، چراغ‌های LED در دمای سرد تا حدود 5 درصد عملکرد بهتری دارند . به همین دلیل است که چراغ‌های LED برای روشنایی مورد نیاز در فریزر، قفسه‌های گوشت، فضاهای سردخانه یا ویترین یخچال‌ها انتخاب بهتری هستند. توانایی آنها در عملکرد بسیار موثر در هوای سرد همچنین آنها را به انتخابی عالی برای چراغ های پارکینگ، چراغ های مورد استفاده برای روشن کردن محیط ساختمان ها و چراغ های مورد استفاده در علائم در فضای باز تبدیل می کند.

خرید لامپ led با بهترین کیفیت و قیمت

5. بدون انتشار گرما یا UV

اگر تا به حال سعی کرده اید یک لامپ رشته ای را بلافاصله پس از خاموش شدن عوض کنید، می دانید که در هنگام استفاده چقدر داغ می شوند. بسیاری از سیستم‌های روشنایی سنتی مانند لامپ‌های رشته‌ای بیش از 90 درصد انرژی را که برای گرم کردن مصرف می‌کنند تبدیل می‌کنند و تنها 10 درصد انرژی را به تولید واقعی نور اختصاص می‌دهند.

ال ای دی ها تقریبا هیچ گرمایی از خود ساطع نمی کنند و بیشتر نوری که ساطع می کنند در طیف مرئی است. این ویژگی یکی از دلایلی است که کارشناسان پزشکی به LED ها به عنوان راه حل احتمالی برای اختلال عاطفی فصلی (SAD) نگاه می کنند که بسیاری از افراد را در ماه های تاریک سال تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین LED ها را برای نورپردازی آثار هنری که به مرور زمان با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تخریب یا خراب می شوند، ایده آل می کند.

6. انعطاف پذیری طراحی

LED ها بسیار کوچک هستند (به اندازه یک مشخصات فلفل). این بدان معناست که تقریباً در هر برنامه ای می توان از آنها استفاده کرد. به یاد داشته باشید، استفاده اولیه آنها به عنوان یک چراغ نشانگر در یک برد مدار بود. اگر آنها را به صورت دسته ای ترکیب کنید، یک لامپ سنتی ایجاد می کنید. اگر مجموعه ای از چراغ های LED را به هم متصل کنید، یک خط یا یک سری چراغ ایجاد می کنید .

7. روشنایی فوری و توانایی مقاومت در برابر تعویض مکرر

اگر به دنبال چراغی هستید که باید سریع روشن شود، فناوری LED را انتخاب کنید. چراغ های LED می توانند فورا روشن و خاموش شوند. به عنوان مثال، اگر از لامپ متال هالید استفاده می کنید، باید برای یک دوره گرم کردن آماده باشید. به این فکر کنید که چگونه یک چراغ فلورسنت وقتی آن را روشن می کنید سوسو می زند و اغلب دو یا سه ثانیه طول می کشد تا کاملا روشن شود. اینها برخی از عوارضی است که با نصب چراغ های LED می توان آنها را دور زد.

همچنین، اگر منابع روشنایی سنتی را به طور مکرر روشن و خاموش کنید، طول عمر کمتری دارند. چراغ های LED تحت تأثیر تعویض مکرر قرار نمی گیرند. باعث کاهش طول عمر و کارایی آنها نمی شود.

این ویژگی LED ها را به راه حلی ایده آل برای کسب و کار شما تبدیل می کند اگر نیاز دارید چراغ های خود بلافاصله پس از خاموشی یا افزایش برق دوباره روشن شوند. این قابلیت همچنین در صورتی مفید است که می‌خواهید هنگامی که یک کارمند ساختمانی را صبح زود قبل از طلوع خورشید باز می‌کند، چراغ‌های شما به سرعت روشن شوند.

از آنجایی که روشن و خاموش شدن LED ها تحت تأثیر قرار نمی گیرند، می توان آنها را به سرعت برای نمایشگرهای نور چشمک زن یا برنامه هایی که نیاز به سنسورهایی دارند که مرتباً از حالت روشن به خاموش و دوباره برمی گردند چرخه کرد.

8. عملیات ولتاژ پایین

اگر کسب و کار شما در مکانی است که ممکن است سیل رخ دهد، می‌خواهید بتوانید تأسیسات خود را با دستگاه‌هایی روشن کنید که تا حد امکان به ولتاژ کمتری نیاز دارند. LED ها برای این کار مناسب هستند زیرا با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند. هنگامی که از یک سیستم ولتاژ پایین در مناطقی که ممکن است مستعد سیل باشد استفاده می کنید، از کارکنان خود و دیگران در برابر شوک های بالقوه مضر یا کشنده محافظت می کنید. اگر در حین پاکسازی سیل، شخصی به اشتباه برخی از قطعات الکتریکی را لمس کند، سیستم روشنایی ولتاژ پایین که 12 ولت تولید می کند بسیار ایمن تر از سیستم ولتاژ خطی است که 120 ولت تولید می کند.

این همچنین آنها را برای استفاده در فضای باز، جایی که سایر راه حل های روشنایی ممکن است با کدهای محلی مطابقت نداشته باشند، بسیار مفید می کند.

9. قابلیت های ویژه

LED ها تقریباً در هر درصد توان، از حدود 5٪ تا 100٪، عملکرد خوبی دارند. برخی از منابع روشنایی، مانند متال هالید، در هنگام کم نور کارایی کمتری دارند. گاهی اوقات، شما به هیچ وجه نمی توانید آنها را کم نور کنید.

عکس این موضوع برای روشنایی LED صادق است. هنگامی که از انرژی کمتری در یک چراغ LED استفاده می کنید، کارآمدتر عمل می کند. این ویژگی منجر به مزایای دیگری نیز می شود. طول عمر لامپ را افزایش می دهد و به این معنی است که شما انرژی کمتری مصرف می کنید و در نتیجه هزینه انرژی خود را کاهش می دهید.

توجه به این نکته مهم است که هنگام استفاده از LED نمی توانید از تجهیزات سنتی برای کاهش نور استفاده کنید. آنها به سخت افزاری نیاز دارند که مختص تکنولوژی آنها باشد.

10. جهت دار بودن

هر فناوری نورپردازی معمولی نور را در 360 درجه در اطراف منبع نور ساطع می کند. این بدان معنی است که اگر می خواهید نور یک منطقه خاص را روشن کند، باید لوازم جانبی بخرید تا نور را در جهت مورد نظر هدایت یا منحرف کنید.

اگر از چیزی برای انعکاس یا تغییر جهت نور استفاده نکنید، انرژی مناطق روشنایی را که نیازی به نور ندارند هدر خواهید داد، که منجر به هزینه های انرژی بالاتر می شود.

راه حل های روشنایی LED تجاری

چه به دنبال افزایش بهره وری انرژی، تعمیر و نگهداری آسان تر یا بهبود عملکرد محیطی از فناوری روشنایی خود باشید، روشنایی LED راه حلی برای شماست.

چراغ های LED نسبت به منابع روشنایی سنتی هزینه بیشتری دارند اما هر سال این هزینه ها کاهش می یابد . حتی اگر مجبور باشید مقداری بیشتر از قبل پرداخت کنید، آنچه در دراز مدت پس انداز می کنید بیشتر از آن هزینه اولیه بالاتر را جبران می کند. چراغ های LED یکی از مهم ترین پیشرفت ها در کاهش مصرف انرژی و هزینه ها در چند دهه گذشته است.

خرید انواع لامپ led با کیفیت و بهترین قیمت

برای خرید بهترین نوع  انواع لامپ های led  انتخاب  بهترین فروشگاه اینترنتی  مانند فخر صنعت   امری حائز اهمیت است. در این رابطه، نباید به صرف کیفیت محصول توجه کنیم بلکه باید به عوامل دیگری مانند قیمت، تنوع محصولات و خدمات پس از فروش نیز توجه داشت. بهترین فروشگاه برای خرید انواع لامپ های led، فروشگاهی است که محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و تنوع بالایی را به مشتریان ارائه می‌دهد.کلیه محصولات فخر صنعت با تائیدیه و استاندارد مورد قبول وزرات نیرو و اداره برق ارائه می شود . همچنین، ارائه خدمات پس از فروش مطمئن و قابل اعتماد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.در انتخاب بهترین فروشگاه ، می‌توان با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، اطلاعات بیشتری درباره فروشگاه‌ها و محصولات آنها کسب کرد. برای مثال، با جستجو کلماتی مانند “خرید بهترین لامپ led”، “فروشگاه led  با کیفیت” یا “ارزانترین فروشگاه لوازم روشنائی” می‌توانید به پیشنهادات و نظرات مشتریان دسترسی پیدا کنید و براساس آنها تصمیم‌گیری کنید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های مشابه و مقایسه قیمت‌ها و مشخصات فنی محصولات، بهترین فروشگاه را برای خرید هر نوع لامپ برق  انتخاب کنید.فروگاه فخر صنعت با مدیریت مهندس سعید عباسی بهترین خدمات را در زمینه برق و انواع یراق آلات برقی به شما ارائه خواهد داد با ما در تماس باشید .